امروز ، یکی از بزرگترین مشکلات گریبان گیر خانواده ها ، بیماری اعتیاد است. متاسفانه ، تعداد زیادی از هموطنان ما درگیر این موضوع هستند. از آنجایی که ما ، اعتیاد را بیماری میدانیم ، به درمان آن نیز اعتقاد داریم. روشهای مختلفی برای درمان اعتیاد ارائه شده است که هر شخص با توجه به روحیات و شدت بیماری اعتیاد، میتواند آنها را به عنوان درمان و ترک اعتیاد، دنبال کند.
اما همیشه این سوال مطرح است که آیا ترک اعتیاد در کمپ ، مفید است ؟

وضعیت اعتیاد و کمپ ترک اعتیاد در تهران

وجود تعداد بالای کمپ ترک اعتیاد در تهران، یک امر واجب است. چرا که همیشه وقتی حرف از آمار اعتیاد بشود، نام تهران خودنمایی می‌کند. دلایل متعددی باعث می‌شود که آمار اعتیاد در این کلان‌شهر زیادتر از دیگر مناطق باشد. از جمله عوامل موثر در زمینه آمار بالای اعتیاد و نیاز به کلینیک ترک اعتیاد در تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعداد بالای جمعیت: هر چه تعداد افراد ساکن در شهری بیشتر باشد، تعداد افرادی سالم هم بیشتر خواهد بود. به همین سادگی می‌توان استنباط کرد که تعداد بالای جامعه، به معنای تعداد بالای افراد دارای اعتیاد است. گرچه شیوع اعتیاد در تهران، بیش از چیزی است که بتوان با این تفکر، سر و ته آن را به هم آورد! اما نمی‌‍توان این دلیل را نیز نادیده گرفت. در نتیجه افزایش جمعیت ، افزایش تعداد مرکز ترک اعتیاد در تهران را طلب می‌کند.
  • تعداد بالای مهاجرین: هر چه جمعیت مهاجرین یک شهر بیشتر باشد، آمار اعتیاد نیز بالاتر می‌رود. خیلی از افرادی که با تفکر ساختن زندگی‌ای بهتر، پا به تهران می‌گذارند ممکن است به دلایل نداشتن سرپناه و شرایط مناسب زندگی، به سمت اعتیاد سوق پیدا کنند.
  • فقر: اختلاف طبقاتی بسیاری در تهران مشاهده می‌شود. همانطور که ما در بالاشهر تهران، شاهد قشر مرفه جامعه هستیم، در جنوب تهران، فقر را با چشمان خودمان می‌بینیم. چه کسی می‌تواند منکر این قضیه شود که اعتیاد با فقر رابطه تنگاتنگی دارد؟
  • دسترسی به انواع مواد مخدر: به واسطه آمار جمعیتی بالا، این شهر یک طعمه خوب برای عاملان مواد مخدر محسوب می‌شود. اگر در برخی پارک‌های تهران گشتی بزنید، متوجه خواهید شد که خرید و فروش مواد مخدر به سادگی و به راحتی انجام می‌شود. گرچه نیروی محترم انتظامی تمامی تلاش خود را برای برخورد با این مسئله به کار گرفته‌اند، اما هنوز شاهد دسترسی آسان افراد به مواد مخدر هستیم. از این رو نیاز انواع کمپ ترک اعتیاد در تهران احساس می‌شود.
  • مشغله بالای کاری و خانوادگی: تهران شهر بزرگی است. شهری که هزینه زندگی در آن بالاست. مسلما مشغله کاری و فکری خانواده‌ها در این شهر بزرگ، نسبت به شهرهای کوچک‌تر خیلی بالاتر است. در نتیجه ممکن است نظارت بر فرزندان به درستی و با دقت انجام نشود. همین دلیل ساده، خیلی از نوجوانان و جوانان را از بستر خانواده دور کرده به بستر شوم جامعه معتاد کشور کشانده است.

اهمیت کار مرکز ترک اعتیاد در تهران

مرکز ترک اعتیاد در تهران، از اهمیت زیادی برخوردار است. هر چه کمپ ترک اعتیاد در تهران کار خود را بهتر انجام دهد، از پیشرفت اعتیاد در این شهر جلوگیری می‌شود. اگر تمامی مراکز کار خود را به صورت مجاز و طبق اصول و استانداردها انجام دهند، مشاهده خواهیم کرد که اعتیاد از دامان شهر پاک می‌شود. هر چه بر تعداد افراد دارای اعتیاد شهر تهران اضافه‌تر شود، زنگ خطر بیشتر به صدا در می‌آید. اعتیاد مثل یک زنجیره عمل می‌کند. زنجیره‌ای که هر حلقه از آن می‌تواند تولیدکننده چند حلقه باشد.