با توجه به گروه هدف کلینیک ترک اعتیاد افشار که از لایه های مرفه جامعه می باشند و با یادآوری ناخوشی جسمانی و روانی ایشان، مرکزی می تواند در روزهای ابتدایی درمان برای ایشان ایجاد جاذبه نماید که از نظر امکانات ترجیحاً فضایی دور از زندگی و امکانات معمول این افراد نداشته باشد، در غیر این صورت احتمال جذب شدن این افراد بسیار ضعیف می باشد و به احتمال قوی از اعضای خانواده ی خویش نیز دچار رنجش خواهند شد که در صورت بازگشت (laps) در مرحله ی پیش تردید (denial) باقی خواهند ماند.

کمپ ترک اعتیاد vip در تهران

ما در این مقاله از کمپتو با شما همراه شده‌ایم تا درباره نوعی از مراکز خدمات ترک اعتیاد به نام کمپ ترک اعتیاد vip صحبت کنیم. خیلی از افرادی که دوست دارند ترک اعتیاد را در شرایط ایده‌آل و مرفهی تجربه کنند، از مراجعه به کمپ‌های عادی خودداری می‌کنند.

گرچه کمپ‌های دولتی و خصوصی دیگر نیز، اگر به استانداردها و قوانین و اصول کمپ‌های ترک اعتیاد پایبند باشند، نتیجه‌ای همانند نتیجه کمپ‌ ترک اعتیاد vip را برای مددجویان خود به همراه خواهند داشت؛ اما این مورد را نمی‌توان نادیده گرفت که بالارفتن سطح رفاه مددجو می‌تواند روند درمان او را سرعت ببخشد.

 

اگر می‌خواهید یک مرکز مناسب برای ترک اعتیاد انتخاب کنید، باید درباره انواع کمپ ترک اعتیاد اطلاعات و آگاهی کافی داشته باشید. سپس با توجه به توان و نیاز خود، یکی از آن‌ها را برگزینید. ما در این قسمت قصد دارم به آشنایی با کمپ ترک اعتیاد وی آی پی بپردازیم. تا انتهای متن ما را همراهی کنید.

چرا کمپ ترک اعتیاد وی آی پی؟

شاید سوال شود که تا زمانی که انواع کمپ ترک اعتیاد  دولتی و خصوصی در جامعه وجود دارد، چه نیازی به کمپ ترک اعتیاد vip هست؟ شاید بتوانیم جواب سوال شما را با زبانی ساده و روان جواب دهیم.

امروزه به دلیل بالا رفتن آمار اعتیاد، اقدامات وسیعی در زمینه تاسیس کمپ ترک اعتیاد انجام می‌شود. مسلما همانطور که سطح طبقاتی جامعه از هم متفاوت است، بیماران اعتیاد نیز از سطوح مختلف جامعه خواهند بود. افرادی که زندگی آن‌ها ممکن است از نظر سطح رفاهی با هم تفاوت‌های بسیاری داشته باشد.

متاسفانه گاهی اوقات، افرادی که در رفاه کامل هستند به شرایط بدتری از اعتیاد نسبت به سایر طبقات جامعه دچار می‌شوند. چون از لحاظ مالی مشکلی برای تهیه مواد ندارند، از طرف دیگر بیشتر به سمت مواد صنعتی و جدید روی می‌آورند ندانسته سلامتی خود را از دست می‌دهند. زمانی متوجه وابستگی خود می‌شوند که کار از کار گذشته است. بدتر از آن، این افراد به راحتی نمی‌توانند تن به ترک اعتیاد بدهند. چرا که از سختی ترک اعتیاد هراس دارند. به نظر شما در این شرایط، چاره کار چیست؟ بله مراجعه به کمپ ترک اعتیاد وی آی پی می‌تواند چاره کار خوبی باشد و این مشکل را تا حدودی رفع کند.

خدمات کمپ ترک اعتیاد وی آی پی

اولین سوال که درباره کمپ ترک اعتیاد vip ایجاد می‌شود، این است که خدمات آن با خدمات دیگر کمپ‌های ترک اعتیاد چه تفاوتی دارد؟ از جمله خدمات کمپ ترک اعتیاد وی آی پی می‌توان به موارد مختلفی اشاره کرد که در این قسمت به صورت موردی و در قسمت‌های بعدی به صورت کامل به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. از جمله خدمات ارائه شده در کمپ ترک اعتیاد وی آی پی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خدمات تغذیه‌ای بهتر
  • خدمات تفریحی بهتر
  • سالن‌های ورزش مجهز
  • اتاق شخصی
  • امکان همراهی خانواده با بیمار در طول دوره درمانی
  • وجود امکانات رفاهی مانند کافی‌شاپ در مجموعه
  • وجود امکانات مربوط به بازی‌های کامپیوتری
  • بررسی وضعیت بیمار به صورت شخصی
  • استفاده از کادر درمانی مجهز
  • استفاده از امکانات درمانی مجهز
  • بررسی وضعیت همه‌جانبه سلامت جسمی مددجو
  • وجود استخر شنا و سونا و جکوزی
  • و …

امکانات موجود در کمپ ترک اعتیاد vip، در مراکز مختلف ممکن است از هم متفاوت باشد. یعنی در هر کمپ امکانات مختلفی برای مرکز ترک اعتیاد وی آی پی تعریف شده باشد. هموارده به این نکته توجه داشته باشید که قبل از بستری شدن در کمپ ترک اعتیاد وی آی پی از خدمات مجموعه آگاه شوید و منظور مرکز را از خدمات وی آی پی بفهمید.

بررسی وضعیت بیمار در کمپ ترک اعتیاد VIP

در اکثر کمپ‌های مجاز و استاندارد، بررسی وضعیت بیمار به صورت شخصی انجام می‌شود و به طور دقیق‌تری به این قضیه توجه می‌شود. منظور از بررسی وضعیت بیمار معتاد این است که در برخی مراکز، تمام افراد را به یک اندازه بیمار می‌دانند و به سطح اعتیاد و نوع اعتیاد توجهی نمی‌کنند. از این رو تمامی افراد با سطح اعتیاد مختلف را در یک سالن نگهداری کرده و روش درمانی ثابت و مشخصی برای آن‌ها در نظر می‌گیرند.

به طور حتم برخورد با بیمار باید با توجه با نوع اعتیاد و سطح اعتیاد فرد باشد. چرا که افراد با نوع اعتیاد مختلف، احساسات متفاوتی دارند و از نظر روحی شرایط مختلفی را تجربه می‌کنند.

 

شاید خیلی از مواقع شنیده باشیم که با فرد معتاد باید همانند یک بیمار برخورد شود. این شعار خیلی از کمپ‌های ترک اعتیاد است. به نظر شما آیا در تمامی مراکز، به این نکته توجه می‌شود؟ اگر یک کمپ ترک اعتیاد در تهران  به این شعار پایبند باشد، باید با هر فرد به صورت کامل مانند یک بیمار برخورد کند.

آیا بیمارستانی دیده‌ای که در آن برای همه‌ی بیماران از یک روش درمانی استفاده شود؟ مسلما نه!

متاسفاته توجه به شرایط شخصی بیمار دارای اعتیاد، در تمامی مراکز به درستی انجام نمی‌شود. در مراکزی نیز که این موضوع مورد توجه قرار گرفته است، بررسی شرایط در سطوح کیفی مختلفی انجام می‌شود. خیلی از کمپ‌های ترک اعتیاد دولتی و خصوصی عادی نیز این بررسی‌ها را در سطح کیفی بالایی انجام می‌دهند. اما کار کمپ ترک اعتیاد وی آی پی در این زمینه تضمین شده است و می‌توان به آن اعتماد بیشتری کرد.