ترک اعتیاد فوق سریع

در جوامع امروز و با بالا رفتن و ارتقای سطوح فرهنگی در جوامع انسانی، افراد معتاد را با نگاه هایی سرزنش آمیز و تحقیر آمیز، ترغیب می کنند که سریع ترین راه را برای ترک این بیماری انتخاب کنند. برای این منظور یکی از پر کاربرد ترین شیوه ها، سم زدایی سریع است. سم زدایی به معنای این است که در مرحله ی اول و هم چنین موثر ترین مرحله، وجود مواد سمی که در بدن فرد در طی مدت اعتیاد او، انباشته شده است، از بدن او بیرون آید. یکی از اساسی ترین و مهم ترین مراحل همین مرحله سم زدایی است که باعث خروج مواد سمی از بدن شخص بیمار می شود.
سم زدایی فوق سریع (UROD) یکی از موثر ترین روش ها در سم زدایی است. این مرحله مرحله بسیار سختی از لحاظ بدنی و جسمی برای فرد بیمار است. به همین دلیل از آن جایی که این مرحله بسیار حائز اهمیت است، برای کم تر شدن فشار جسمی، فرد را به بی هوشی کامل می برند تا در هنگام سم زدایی از بدنش شاهد این فشار های جسمی که تحمل بسیار زیادی را می طلبد، نباشد.

سم‌زدایی چیست؟

قبل از اینکه درباره هزینه سم‌زدایی فوق سریع، صحبت کنیم، باید معنی سم‌زدایی را نیز بدانیم. سم‌زدایی به عملیاتی گفته می‌شود که طی آن بدن از هر گونه مواد مخدر پاک می‌شود. سم‌زدایی با توجه به سطح و نوع اعتیاد فرد، می‌تواند انواع مختلف داشته باشد که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد.

شاید با خود فکر کنید، چگونه می‌توان تاثیر موادی را که بدن ما چندین سال از آن استفاده کرده است، چند ساعته و چند روزه از بین ببریم! اشتباه نکنید. سم‌زدایی کلیه علائم اعتیاد را از بدن شما پاک نمی‌کند. اگر می‌خواهید تاثیرات سم‌زدایی روی بدن را بدانید، نگاهی به موارد زیر بیاندازید:

  • کاهش علائم ترک اعتیاد: معمولا، در فرایند ترک جسمی اعتیاد، بدن متحمل فشارهای بسیاری خواهد شد. از جمله این فشارهای جسمی می‌توان به بدن درد، استخوان‌درد، آبریزش بینی، آبریزش چشم و … اشاره کرد. هر چه سطح اعتیاد بالاتر باشد، این علائم خود را به صورت قوی‌تری نشان خواهند داد. وقتی از روش سم‌زدایی استفاده می‌شود، این علائم خود را نشان نمی‌دهند. استفاده از داروهای ضد مخدر، داروهای بیهوشی و … عامل کاهش این علائم هستند.
  • تاثیر روی گیرنده‌های مواد مخدر در مغز: در روش سم‌زدایی از داروهای مخصوص ضدمخدر استفاده می‌شود. این داروها، به گیرنده‌های مواد مخدر در مغز می‌چسبند و مواد مخدر را از مغز پاک می‌کنند. این یک تعریف ساده و قابل درک برای تاثیر این داروها بر بدن است.
  • کاهش تمایل مصرف در بیمار: بخاطر اینکه ارتباط گیرنده‌های مواد مخدر با مواد مصرفی قطع می‌شود، تمایل استفاده از مواد، کاهش می‌یابد.

در نتیجه نمی‌توان ادعا کرد که سم‌زدایی کلیه آثار اعتیاد را از بدن پاک می‌کند. بعد از این روش، اقدامات زیادی لازم است تا درمان به صورت کامل انجام شود. ارائه خدمات بعد از سم‌زدایی معمولا بدون نیاز به بستری هستند. اما در بعضا در شرایط خاص، نیاز است که فرد، بازه زمانی مشخصی را تحت نظر پزشک و کادر درمانی بستری باشد.

انواع سم‌زدایی

سم‌زدایی فوق سریع، تنها روش سم‌زدایی نیست. چرا که سم‌زدایی انواع مختلفی دارد. انتخاب نوع روش با توجه به تشخیص پزشک و خواسته‌ی بیمار انجام می‌شود. اگر می‌خواهید از انواع این روش‌ها مطلع شوید، آن‌ها را ذکر می‌کنیم:

سم‌زدایی سرپایی: در این روش، بیمار در مرکز بستری نمی‌شود. این روش که ممکن است برای برخی از افراد مناسب باشد، به افراد داری اعتیاد بالا پیشنهاد نمی‌شود. در این روش، فرد مصرف مواد را قطع می‌کند و در صورت تمایل به مصرف دارو، در بازه‌های تایین شده از داروی ضدمخدری که پزشک تجویز کرده استفاده می‌کند. البته مراجعه به مرکز تا پایان دوره درمان برای این افراد ضرورت دارد.

سم‌زدایی تدریجی: در این روش، مصرف مواد کاهش پیدا می‌کند و در صورت نیاز، علائم خماری ناشی از کاهش مصرف به وسیله دارو کنترل می‌شوند. بعد از طی مدت بازه زمانی تایین شده، بدن از سموم اعتیاد پاک خواهد شد.

سم‌زدایی سریع: این روش، یک نوع روش درمانی است که زمان آن وابسته به نوع اعتیاد ممکن است متفاوت باشد. معمولا زمان سم‌زدایی سریع، از چهار روز تا دو هفته طول می‌کشد. در این روش بیمار تحت مصرف داروهای مورد نیاز، بدون داشتن علائم ترک اعتیاد، گیرنده‌های مخدر را از مواد مخدر پاک می‌کند.

سم‌زدایی فوق سریع: در سم‌زدایی فوق سریع که در ادامه با جزئیات بیشتری آن را شرح می‌دهیم، سم‌زدایی در طول چند ساعت انجام می‌شود. از این رو آن را فوق سریع می‌خوانند.

سم‌زدایی فوق سریع به روش urod

ماده اعتیاد آوری که برای بدن مفید نباشد و باعث تخریب آن شود، دقیقا به سم شباهت دارد. سمی که آرام آرام و رفته رفته جان و روح انسان را از او می‌گیرد. وجود مواد اعتیادآور در بدن، به منزله وجود سم است. برای اینکه ترک اعتیاد داشته باشیم، باید ابتدا بدن خود را از سموم پاک کنیم. در برخی مواقع، با توجه به شرایط، نیاز است که سم اعتیاد به صورت چند ساعته از بدن بیمار دفع شود. شاید ابتدا تصور کنید که غیرممکن است. اما این روش وجود دارد. به این روش، urod نیز می‌گویند. سم‌زدایی فوق سریع، یک فرایند است که به صورت مرحله‌ای روی بدن تاثیر می‌گذارد.